Sådan opnår du et effektivt vægttab!

jul 10, 15 Sådan opnår du et effektivt vægttab!

Når det kommer til motion og træning, så vil der altid være et område som er særlig populært – nemlig vægttab.

Både mindre vægttab hvor målet er at blive strammet op samt større vægttab, hvor der skal smides mange kg. Man kan sige, at vi måske er lidt for gode til at spise samt glemme at holde os aktive.

Af samme grund starter rigtig mange på slankekur i tide og utide – og desværre ender de fleste med at falde tilbage til deres udgangspunkt. Det er nemlig ikke bare et problem for folk at opnå et vægttab, men i særdeleshed også at holde dette vægttab.

Derfor får du her nogle råd til, hvordan du opnår et vægttab – og samtidig bevarer det!

Tab dig på en realistisk og holdbar måde

Det første råd er, at du skal tabe dig på en holdbar måde forstået på den måde, at du opnå dit vægttab gennem ændringer, som du kan fortsætte med efterfølgende. Kan du ikke det, så er der nemlig stor sandsynlighed for, at du bare ender med at tage det hele på igen senere – og så er det hele lidt spildt.

Et holdbart vægttab er et vægttab, hvor du laver ændringer som er realistiske for dig at holde. Det er klassisk at folk opnår et drastisk vægttab med drastiske metoder – men efterfølgende kan de ikke holde stilen, og så går det hele galt igen.

Ved at lave holdbare – og gerne små – ændringer, så kan du bedre sikre, at du efterfølgende også kan holde dig på rette spor.

I virkeligheden skal du se dit vægttab som et maraton og ikke en spurt – for det er langt mere holdbart i det lange løb!

Ros dig selv løbende

Et vægttab er ikke altid sjovt – og slet ikke hvis du kun er hård ved dig selv.

Sæt pris på din fremgang løbende og husk at klap dig selv på skulderen, når du opnår fremgang, uanset hvor små fremskridt det måtte være.

Ved at rose dig selv, opnår du en større tilfredshedsfølelse, og dermed bliver det ikke en lige så træls oplevelse, som det ellers havde været.

Vær realistisk

Hvis du vil opnå et succesfuldt vægttab, så skal du starte ud med et realistisk mål. Det nytter intet, at du gerne vil være slank til sommeren, men mangler 40 kg to uger før du skal på stranden. Et sådan mål når du ikke, og det vil udelukkende skuffe dig.

Så sørg for at være realistisk, og sæt dig et mål som du føler, at du kan nå. Det vil du være langt gladere for – og efterfølgende kan du jo altid sætte dig nye mål!

Fokuser på kosten

Du taber dig ved at spise færre kalorier end du forbrænder – og længere er den ikke. Og derfor skal du også hovedsageligt fokusere på din kost, for det er altså bare det nemmeste. Hvis du fortsætter som nu, men undlader at spise helt så meget, så vil du automatisk tabe dig; mere skal der faktisk ikke til.

Det er en god ide at øge din mængde af konditionstræning sideløbende – men sørg for, at det er kosten du fokuserer mest på, da det typisk er der du opnår de nemmeste resultater.

Hvis du ønsker hjælp til din træning og kost, så kan du finde en personlig træner med Fit Project – så er du hvert fald sikker på at nå dine mål!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/6 (0 votes cast)

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *