Der er ikke mange områder, hvor du som erhvervsdrivende kan være alene eller relativt alene og uden konkurrence. Og der er ikke mange knapper, du kan skrue på prismæssigt, før det ender med at være en dårlig forretning for dig. Men hvad gør du så for at lammetæve konkurrenterne? Og hvordan kan du BÅDE give dem baghjul og samtidig få tid til at udvikle på din forretning?
Det er nogle af de spørgsmål, der blev behandlet på et i øvrigt yderst interessant foredrag, jeg var til for nylig. Faktisk var jeg til to foredrag samme uge – det andet var med jægersoldaten Erik Jørgensen fra komud.dk, men det er ikke det i øvrigt fantastiske foredrag, denne artikel skal handle om.
God telefonservice er en konkurrenceparameter
Et af de steder hvor en mindre virksomhed virkelig kan gøre en forskel i relation til konkurrenterne er via deres tilgængelighed for service pr. telefon. Netop her svigter mange, og det åbner rige muligheder for dem, der vil gøre det bedre. Og det er faktisk her, at outsourcing kan vise sig at være en overmåde god ide. Jeg tænker her på den slags services, som firmaer som for eksempel Blumensaadt tilbyder inden for telefonpasning og salgsassistance.
For mange små erhvervsdrivende er det nærmest umuligt BÅDE at være aktiv hos kunderne, udvikle nye ideer og samtidig håndtere den ofte ganske belastende telefonpasning. Og så er det, at kunderne fortrækker til andre, der er mere tilgængelige. Derfor er det en god ide at kigge nærmere på den slags services NU og ikke, når kunderne er begyndt at sive væk.
Det var sådan set essensen af det foredrag, jeg var til. Og det gav bestemt stof til en masse eftertanke for alle tilhørerne, der talte især håndværksmestre og konsulenter. Hvad med dig? Outsourcer du den slags services?
0 Replies to “Outsourcing af telefonpasning og salg?”